El benefici de penjar-se

Actualment els nostres patrons de moviment deixen molt que desitjar. Estem quasi tot el dia asseguts a una cadira, i moltes hores d’aquestes les passem davant de l’ordinador. Això provoca que la nostra articulació de la espatlla, columna vertebral i cap estiguin constantment en una posició antinatural.

Si analitzem la postura que agafem quan estem asseguts davant de l’ordinador veiem que hi ha una antepulsió de les espatlles, una pèrdua de la curvatura lumbar, augment de la cifosi dorsal i una protracció del cap.

homotecnologicus

Aquesta postura mantinguda 8 hores al dia durant 7 dies a la setmana te unes conseqüències catastròfiques en la nostra salut.

Patim dolors d’esquena, cervicals, d’espatlla, i perdem la mobilitat de les articulacions.

Aquesta postura ens provoca que la musculatura anterior de la caixa toràcica s’escurci i la posterior s’allargui. El pectoral menor, que es el múscul encarregat de fer l’antepulsió de l’espatlla s’acostuma a treballar en escurçament al igual que passa amb el esternocleidomastoideo i les cervicals.

Si mirem enrere, quan érem caçadors recol·lectors, passàvem molt de temps en moviment. Per descomptat que no disposavem de cadires i menys d’ordinadors. Els moviments que feiem al dia a dia eren variats, però bona part d’ells es tractaven de moviments on els braços estaven per sobre el cap, com penjar-se, trepar, fer travessies de tot tipus, etc. Aquest és un patró de moviment que tenim molt integrat i que naixem amb ell. Només hem de veure d’on venim i la de milions d’anys que hem estat vivint als arbres.

baby

 

El benefici de penjar-se és molt ampli:

  • El·lastifica totes les estructures que donen suport a l’espatlla com els lligaments, tendons, càpsula articular i musculatura del canell, colze i espatlla.
  • Ens proporciona força de “grip” i braços.
  • També és un gran aliat de la correcció cervical i allibera tensió de tota la columna vertebral al realitzar una tracció de tot el cos.
  • Dóna estabilitat a les articulacions de l’extremitat superior (canell, colze i espatlla).

pecmin

Com es pot observar a la imatge de dalt, es crea una cadena de tensió i estirament de la musculatura de l’avantbraç, el coracobraquial, el pectoral menor i el recte de l’abdomen.

Per tant penjar-se uns minuts al dia pot prevenir patologies cervicals o del complex articular de l’espatlla i fins i tot pot ajudar a la rehabilitació de pacients amb alguna d’aquestes patologies.

Per exemple, un pacient amb espatlla congelada un gran exercici a fer és el penjar-se passivament. Per contra, un pacient amb problemes d’estabilitat i luxacions recidivants, un treball més actiu, juntament amb altres exercicis i tècniques, ajudarà a donar estabilitat a l’articulació.

S’ha de tenir present que aquest moviment ha de ser indolor, i notar com a molt una tensió.

També cal dir que el nostre cos no està acostumat a aquest tipus de moviments, ja que els tenim oblidats, i al principi les mans i avantbraços pateixen molt.

Per tant, sempre que puguis penja’t i fes el mono! El teu cos t’ho agrairà.

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s